Buzzador

torsdag 16 december 2010

Julgodis

Det blev ingen senap i går kväll. Däremot brev det en satts Rocky road. De blev jätte goda och var super enkla. Så gott folk, är ni chokladfantaster som vi kan jag rekommendera att ni gör en satts.
I kväll blir det kanske senap i stället




Rocky road

600
g mörk kvalitetschoklad 70 % 2 påsar dumlekola 2 nävar mini marshmallows 3 dl salta jordnötter 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

http://www.recept.nu/1.126537/leila_lindholm/efterratter_godis/leilas_rocky_road


Skön fredag

4 kommentarer:

  1. Bör väl tilläggas att jag använde Fazers blå i stället för mörkchoklad.

    SvaraRadera
  2. Roligt att det är så många som är inne hit och tittar. Men vem är ni?
    Skriv gärna en kommentar till inläggen!!

    SvaraRadera
  3. Jag brukar titta in här nu och då. :-)
    Ska definitivt testa receptet på Rocky Road, låter jättegott. Kan man möjligen få ditt senapsrecept också? Jag har aldrig lagat egen senap, men jag är väldigt förtjust i olika specialsenaper.

    SvaraRadera
  4. Alltså om det blev oklart, det är bara chokladen inte dumlen som skall smältas. Allt annat blandas ner precis som det är.

    SvaraRadera