Buzzador

lördag 5 november 2011

Sova i eget rum

I går fick jag ett infall att vi skulle flytta vår lilla dam ut ur vårt sovrum  och in i stora syrrans rum.
Har tänk göra det så otrolig många gånger men det har alltid kommit något emellan. Förkylningar och tänder och sådan.
Men sagt och gjort, vi traskade hela familjen upp på vinden och tillsammans möblerade vi om och bäddade med rena lakan i båda tjejernas sängar och gjorde det mysigt.

Sen när det blev sov dax så ställde vi oss som vanligt men i stället för att föra upp båda samtidigt så förde jag upp lillan först. Sen läste storasyster och jag böcker i 15min och sedan förde jag upp henne och gick ner.
Gick så smidigt så jag kan inte tro det är sant.

Natten då? Ja, jag har väl varit inne två eller tre gånger och satt i tutten (nappen) men det hör till en vanlig natt.
Lite tomt kändes det i vårt sovrum då vi skulle gå och lägga oss. Men lillan måste ju också få börja känna sig stor och duktig och sova i eget rum. Och båda tjejerna tyckte nog det var roligt och mysigt att få sova i samma rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar