Buzzador

fredag 27 april 2012

Inför våren del 3

Hej på er
Ni som tittat in här tidigare vet att jag hållit på och försökt förgro lite grönsker här inne.
Det har inte gått så bra kan man säga.
Fröna gror och kommer ungefär så här  långt men sedan dör de, fattar inte varför.
Har försökt fler gången med flera olika sorter
Men nu har jag iallafall lyckts hålla några plantor av några sorter såpass länge vid liv att jag fått dem omplade eller omskolade som det så finte heter. Så här i efterhand så tror jag det hela är enkelt som att jag har vattnat ihjäl då små liven. För den här sista omgången har jag enbart vattat på fatet. 

Sen hade jag också sex pelargoner som jag försökt övervintra. det har gått lite bättre. Fyra av sex lever och  mår bra. Nu gäller det bara att få dem att börja blomma.




"Violteatern"  har också fått påfyllnad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar