Buzzador

måndag 20 juni 2011

Kuddar och gardiner







Okej!
Nu skall ni få se vad jag jobbade med i helgen.
Är jätte nöjd med kuddarna, de blev just den färgklick som jag hade tänkt att de skulle bli. Som ni ser har vi ganska färgstarka tapeter så man kan inte bara slänga in vilka färger som helst. Är super nöjd med tapeten men i bland kan jag inte låta bli att önskar jag att väggen skulle vara vit.

Dessutom får ni här också se våra nya sovrumsgardiner som också skall fungera som myggnät.
Kan säga att jag klurat rätt länge på vilken lösning som skulle bli bäst. Saken är den att vi har takfönster och det gör ju det hela lite knepigare. Gardinen gjorde jag av en tygbit, sydde en kanal i båda ändarna och trädde på en vajer. Ville att det skulle rynka sig så tyget är 2meter brett. Längst ner har jag för tillfället bara gjort en knut.

Och nu undrar jag vad ni tycker, skall jag låta knuten vara eller skall jag klippa?


I övrig har jag och tjejerna haft besök i dag, packat upp och fixat frillan( jag klippte mig själv i brist på annan tillgänglig frisör) och i kväll blev det dessutom en tur på stan. Mat för veckan var främsta målet men lite annat skoj kom också med hem. Men min gäst for precis hem så jag ni får vänta igen på att få se.

Hoppas ni tittar in snart igen.

3 kommentarer:

  1. Härliga färger på kudden, passar perfekt hos er. Smart lösning på sovrumsgardinnet, tycker det är nog ok med knuten där.

    SvaraRadera
  2. Snoopy, tack för kommentaren! Kul att du gillar knuten jag gillar den också.

    SvaraRadera
  3. Mia, vad fint ni har det! Sätt gärna ut fler foton! :-)
    H. Ann-Sofi

    SvaraRadera