Buzzador

måndag 13 juni 2011

Sommaren är kort, de mesta regnar bort.

Hej efter en lång paus är jag nu tillbaka.
Var tydligen helt slut på kreativitet efter vårens slutspurt med skolan.
Här hos oss har nog hänt en massa men jag har helt enkelt inte haft någon inspiration att fota och skriva något. Men som sagt, med regnet kom inspirationen tillbaka.

Vi har haft vår, sommar och höst på bara några veckor. Först kom våren, blommor planterades så det stod härliga till.

Sen kom sommaren, med 32graders värme. (en vecka) Å det blev att vattna allt det nysådda så mycket man hann för att det skulle överleva. Också vi människor ville helst bara ligga i blöt.
Så vi har tillbringat hela förra veckan vid havet. Tjejerna njöt,å mamma njöt. Lite varmt var det men jag fattar inte att det fanns de som klagade. (Fast på nätterna kunde det nog faktiskt fått vara lite svalare det håller jag med om)

Men i dag har vi då höst, 10 grader och regnat vräker ner... Det ända positiva är att man i allafall inte behöver vattna blommor i dag. Däremot fick jag börja täcka över vissa krukor för att de inte skulle bli översvämmade.

Så för att inte förgås av tristess å höst depression tog tjejerna och jag "sprang" bilen och for till stan på lunch med bästaste P för att få dagen av oss.

Bara det slutar regna skall jag och kameran gå ut och fotografera det som nu spirar i odlingslådor och rabatter (om det nu inte simmar i väg innan dess)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar