Buzzador

söndag 26 juni 2011

Måndag igen

Hej
Då var helgen slut och vi har måndag igen.
Men solen skiner och de lovar 25 grader varmt hela veckan.

Minns ni att jag pratade om att jag hade fyndat en massa roliga saker.
Det har kommit en massa annat att skriva om men nu skall ni få se. På loppis hittade jag små söta kaffekoppar. Om jag skall vara helt ärlig så brukar jag inte hitta så mycket på loppis, med de här var helt nya och så otroligt söta.

Vad skall jag då ha dessa koppar till. Jo skall ha dem att göra "pikkalaka i"

ok vad är det det då undrar kanske någon. Ni vet då man kokt nypotatis och häller av vattnet. Av det vattnet gör man pikkalaka. Man häller vattnet i en liten kopp, tillsätter lite smör, dill och gräslök. Sedan har man koppen bredvid tallriken och doppar nypotatisarna i. Det blir en slags sås och är jätte gott.

Brukar ni laga pikkalakka? Vad kallar ni det till?

Förutom kopparna köpte jag också det söta lilla mjölk paketet. Det skall jag använda då vi fikar på terrassen.




Ha en skön måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar