Buzzador

tisdag 6 september 2011

Vad som inte blev...

Ok
Här kommer en fortsättning på temat Höst.
Har ju bara visat det i trädgården som blev hyfsat lyckat.
Det är ju det fina med att blogga och fotografera själv, man väljer helt enkelt vad man vill och INTE vill visa. Men självklart var det också saker som av en eller annan orsak inte blev riktigt som jag hade tänkt.
Här ser ni mina ringblommor=) Å de gott folk skall vara super lätta att lyckas med... Min gissning är att de fick för vått och det är typ det ända de inte tål.
Det här skulle bli spenat, hade fantiserat om nystekt spenat som tillbehör vid i sommarens måltider. Eller varför inte i en fräsch sallad. Men Icke, till mitt försvar läste jag sedan att denna gröda kan vara något knepig att lyckas med. Någon som har någon idé vad jag gjorde för fel?

Sen var det korgen men sommarblommor, visserligen blommar några sorter nu. Men jag gissar att dessa kom i jorden lite onödigt sent för flera av sorterna kommer inte att hinna börja blomma. På den första bilden ser nu hur korgen så ut i juli då jag trodde den skulle blomma och på andra bilden ser ni hur den ser ut nu.



De nyplanterade rosorna tar sig rätt hyfsat vill jag påstå, fick dock rådet att ge dem lite gödsel så att de skulle ta sig snabbare. Och det gjorde de, men en bieffekt var dock att det ros som fanns där sedan tidigare fick en väldans fart också och blev en riktig anabola ros.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar