Buzzador

måndag 17 oktober 2011

Docksängkläder+spjälskydd

Hej på er

Vi har varit norrut och träffat släken i helgen, kul  men tungt.
Skönt att vara hemma igen.

I dag har vi riktigt ruggigt höst väder, nästan alla löv har fallit till marken och virvlar nu runt i höst stormen.

Jag skall återkomma lite till kalaset ännu.
Som ni minns höll jag på och jobbade en del vid symaskinen här för ett tag sedan.
Sydda då bland annat de här sängkläderna och spjälskyddet till dotterns docksäng.
Jag är egentligen inte personen som syr men i bland kan det vara kul. Sydde utgående från sängen så något mönster hade jag inte.
Och så fick hon dem på födelsedagen. Hon fick också en ny cykel, cykelhjälm och cykelhjälm till dockan.



Kanske lite onödigt med hjälmen till dockan kan man tycka men hon har varit så bekymrad varför dockan inte har någon hjälm. Och man skall väl vara glad att budskapet om att ha hjälm har gått fram.

I helgen var jag också på en scrappträff, jätte kul. Återkommer med bilder därifrån

Ha en skön tisdag, titta gärna in igen för mera pyssel.  Eller lämna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar