Buzzador

söndag 19 februari 2012

En bra söndag




Hej på er
Oj vilken helg vi har haft, i går var vi  hela familjen till skidspåret.
Tjejerna och gubben skidade och jag gick bredvid. Det blåste kallt men flickorna verkade inte bry sig om det.
Jag  dock ha föredragit sol. Efteråt åt vi vår medhavda matsäck, smörgås och oboj och grillade knarkkorv.
Sedan var vi föräldrar tröt och ville hem, men flickorna skulle nog ha kunnat stanna länge till. De hade ju inte hunnit pulka nå ännu...
Men med ett  löfte om att snart åka tillbaka så fick vi hem dem i allafall. Det blev en lugn hemmakväll med melodifestival och skidvallning. Gubben är nämligen på landskapsstafetten  skidar i dag.

Men vad skall vi hitta på då undra vår äldsta flickan  när pappa åkte. Hon skulle nog gärna ha åkt med på tävlingen. Men eftersom vi var med förra helgen så orkade vi (läs jag) inte det den här helgen.

Men sedan såg jag som tur var att de hade fastlagsjippo här i närheten. Sagt och gjort vi åkte dit. Så nu har vi alla tjejer varit fastlagskul i tre timmar. Man kunde rida på en söt lite ponny, man kunde klappa får, man kunde åka hundspann och man kunde vara med på sparktävling. Man kunde också delta i en is skulpturtävling och mycket mer men här kan ni läsa mer om allt man kunde göra. Vi testade den mesta utom isskulpteringen.

Nu är vi helt slut, en sover i vagen och vi andra här inne i varsin soffa. Nu är det bara att vänta på att far i huset skall komma hem och börja förbereda kvällsmaten. För jag kommer inte att orka röra mig ur fläcken.n


Skön söndag till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar