Buzzador

måndag 6 februari 2012

Mysli

Hej på er
Hur har ni det i vinterkylan. Här har vi haft det ordentligt kallt den sista tiden.
Nästan -30 vissa dagar men nu börjar  det bli varmare.
                                                                                 
                                                                                    I dag är det är det dok snöstorm och mulet.
Så vi fortsätter att att fördriva tiden inomhus. I dag har jag gjort hemlagad mysli. Har länge funderat på att pröva, för vi äter massor av mysli. Dock tycker jag vissa är väldigt söta, vissa väldigt torra eller så inne håller de något som vi inte tycker om. Hur som helst efter allt inne sittande börjar jag bli utan att göra så i dag slog jag till.





Recept
Jag blandade bara havregryn, solrosfrön, pumpakärnor, malandel cashewnötter och satte på en plåt. Sen blandade jag sirap i lite vatten och en matsked olja och ringlade. Blandningen fick vara i ugnen i 20 minuter på 100 grader.Rörde om då och då . Efter lät jag det svalna lite och sist rörde jag i russin och trokade äpplen med kanel på.

Men man jag ju blanda i vad man vill kokosflingor lär skall vara gott. Men jag är inte så förtjust i dem så dem lämnade jag bort. Ha en skön dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar