Buzzador

fredag 17 februari 2012

Inför våren

Hej
Vår/vinter solen utanför gör att man börjar längta till våren och sommaren. Eller hur?!
Har varit ute och sparkat(åkt sparkstötting) och byggt snökojor men flickorna hela förmiddagen.
Nu tar vi alla en välbehövd vilo paus.

På tal om våren, för ca 1 vecka sedan jag förgro timjan och basilika i mitt lilla-växthus. Så här ser det ut nu.


Tyvärr har jag inte något riktigt bra ställe att ha mina små sticklingar.  Så när det blir lite nog större får nog flytta till krukor på fönsterbrädet och ge plats för några andra nykomlingar.
Var förvarar ni era sticklingar?  Jag brukar oftast köpa dem men vissa sorter brukar vara svåra att hitta.
Skulle i år också vi Chili. Någon som testat att odla Chili? Forts. följer...



Hittade det här receptet på en blogg för några dagar sedan, minns tyvärr inte vilken. Det är Croissanter  gjorde på vanlig smördeg fylld med choklad. Skär plattorna snett över så att det blir trianglar. Sätt sätt hackad choklad triangelns bas och rulla i hop. Pensla men mjölk och grädda på 200 grader i ca 15 minuter tills de får lite färg (glömde pensla mina så de blev lite bleka men Mums vad goda)

2 kommentarer:

  1. hmm idag gjorde vi julen 2011:s första julstjärnor (blev ju lite råddig jul iår). Men fast de va de första för förra julen så smaka de ändå rätt tråkit! Men tackar för tipset, jag ska ta och pröva din ide´ på de sista plattorna som finns i frysen! Susi

    SvaraRadera
  2. Här hade det också lämnat av plattor och julstjärnor smakar liksom inte gott efter jul. Men jag älskar dem och det här sättet kan man äta dem året om=)

    SvaraRadera