Buzzador

fredag 17 juni 2011

Äntligen fredag

Fredag igen då!
Tyvärr lovar de regnskurar så jag gissar att vi inte kommer att tillbringa den här helgen på stranden.

Här kommer lite mera av mina ansträngningar i trädgården.
Ett litet växthus har min far snickrat i hop av gamla fönster där odlar jag tomater, basilika, ärtskott och vitlök(försöker i allafall)

I ett annat hörn har min man fixat en lite bänk av stenar där har vi alldeles nyligen planterat några jordgubbsplantor. Just nu blommar de så fint får hoppas det i allafall kommer några gubbar i år. Nå i fall inte de plantorna ger nått har jag två ampel jordgubbar som gav frukt redan i fjol.


Ampelgubbarna har övervintrat nergrävda i det gamla trädgårdslandet


Fortsättning följer senare.
Trevlig helg önskar jag er alla

6 kommentarer:

  1. Jättesnggt växthus :D vill oxå ha !
    Marina

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad duktig du är som odlar och donar på! Jättefint växthus ni har byggt!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få lite respons=)
    Kul att ni är inne och kollar.
    Jag tycker också Pappa gjort ett superbt jobb, älskar mitt lilla växthus. Och det är precis lagom stort.

    SvaraRadera
  4. Växthuset ser ju ut som de här Kekkiläs växthus = ) Ha en skön midsommarhelg! Susanne

    SvaraRadera
  5. Sus, det har dun rätt i! Var liksom det som var inspirationen.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin idé å vilken händig pappa du har som fixat växthuset, där blev det +poäng... :)
    /eva

    SvaraRadera