Buzzador

lördag 25 juni 2011

Midsommar del 2



Hej på er!
Hoppas ni har haft en bra helg så här långt.
Måste erkänna att jag såg så där fram emot helgen i torsdags.
Vi hade som jag redan skrev inga planer alls för helgen, och det regnade och var trist väder. Hade liksom ingen midsommar känsla alls.
Visst kan det vara skönt att bara ta det lugnt nångång men om det blir för lugnt, för länge så blir jag lätt lite rastlös. Gillar med andra ord när det händer saker.

Men på torsdag eftermiddag svängde det, min syster ringde och frågade om A ville komma på pyjamasparty dit. Å sen bjöd de på brunch i går( fredag) på förmiddagen. Amerikanska pannkakor med färska jordgubbar, Ägg, bacon å croissants och hemgjord raberbersaft stod på bordet. Mums... Tack syster och P.

Vi var också till torget och hämtade jordgubbar och nypotatis. Så då vi kom hem bakade jag kakan som skulle bli till tårtan som jag visade i förra inlägget. På kvällen grillade vi kött, åt hemlagad pasta sallad, grönsallad med blommor i och till efterrätt blev det jordgubbstårta i solskenet. Så det blev en rätt ok midsommar afton i år också trots allt.

I dag tog vi pick och pack å drog till tropikerna. Har haft en härlig dag i plurret.

Skön fortsatt helg till er!

1 kommentar:

  1. Hej Mia! Vilka härliga midsommarbilder! Det blev ju fint till sist.
    Jag drömmer också om en villa men man får väl va nöjd med huset tills vidare ;)

    SvaraRadera