Buzzador

söndag 20 februari 2011

1 års kalas

Hej å hå!!!
Här har vi en 1åring att fira nästa helg.
Hur kan tiden gå så fort?!
Vill inte att min lilla bebis skall bli så stor, fast på samma gång är det ju jätte skoj.
Men det är nog lite ångest laddat att byta till stor bilstol, att byta från bebis vagnen till det för större barn. Drar mig för allt som gör att hon börjar kännas för stor=)
Med A hade jag inte samma ångest.
Fast då räknade jag ju med att det skulle komma flera så då var det bara kul.
Men nu är jag nästan 100 på att det är sista bebisen för oss.

Näst helg skall vi ha kalas så den här helgen har jag bakat för fullt.
Dumlemuffins, örfilar och fastlagsbullar och pizza är var som tillverkats.
Fast om jag skall vara ärlig så var det L som fixade pizzan. Örfilarna är inte helt de vanliga, i stället för kanel och socker har jag fyllt dem med riven mandelmassa, smör och kardemumma.
Mums det är gott!! På pizzan finns det, skinka, lök paprika och örtfetaost. Å den är lagad på "Sansund pizzabotten" världens

Förutom att baka har vi också hunnit har gäster och vara ute flera gånger. Temperaturen är nu betydligt mänskligare -8 känns nästan som vår.

Som lite inspiration och bevis sätter ja in lite bilder på bakverken.

2 kommentarer:

  1. Ser gott ut! kan man få recept på dumlemuffins?

    SvaraRadera
  2. Jag blir såå avundsjuk :) Ni får spara en av varje till mig när jag kommer och hälsar på!! Kram!

    SvaraRadera