Buzzador

fredag 4 februari 2011

Fredag



Oj det blev visst en lång paus mellan inläggen.
Förra veckan var så intensiv att jag inte riktigt hann med. Massor av vänner att besöka uppe i norr.
Den här veckan har gått till att röja upp, tvätta alla smutstvätt som samlas då man är borta.
Dessutom har jag haft en del skola att tänka på.

Men i går hade vi L borta på jobb så då passade vi på att baka å ha det lite mys bara jag och flickorna. Det är ju Runebergsdagen i morgon(Lördag) så vi bakade Runebergstårtor.
Hade hitta jätte häftiga muffins formar, riktigt i amerikansk stil.

I dag har vi haft picknick tillsammans med grannarna och grannens hennes barn ute i snödrivan, tårtorna och den varma saften/kaffet smakade underbart.

I natt har det kommit massor av ny snö, säkert 20cm, känns som den här vintern aldrig kommer att ta slut. Så vi hade fullt att göra i två timmar där ute. Nu sover en tös i vagnen på utsidan och den andra tar igen sig på soffan.

Lite pysselbilder kommer här också, dessa fina skapelser har svärmor fixat åt tjejerna. Kandelbullarna och rulltårtan är dock min skapelse. Och muffinsarna köpte jag på julmarknaden.




En skön helg önskar jag alla.

1 kommentar:

  1. Va många fina godsaker! Såna rulltårtor har jag också lagat två av.
    Låter jätteskönt med picnic i snön, det måste nog vi ha också snart :)

    SvaraRadera