Buzzador

måndag 28 februari 2011

1års kalas del 3

Hu hu...
Det var ett trött men glatt gäng som rasa i hop på soffan efter kalaset i går.
Tror i allafall att födelsedagsbarnet var rätt nöjd med dagen. Och vi andra också.

Tårtan blev också klar i tid, men priset blev en sönder klipp duk och lite svordomar, med det är ju kul att baka tårta. Min man påminde mig annars om varför jag inte gör sånt här till vardags...
Har nämligen väldigt svårt för att göra saker på löpande band, eller att överhuvudtaget göra samma bakverk eller maträtt flera gånger. Bakar jag eller kokar mat eller klipper hår för den delen så försöker jag hela tiden ändra på nått eller "produktutveckla" som jag själv kallar det.

Nå tillbaka till tårtan, allt var fixat och klart inför kalaset. Det enda som återstod var att garnera tårtan. Jag vaknade redan kl 07 och var ivrig att sätt i gång. Medan jag fixade tårtan skulle mannen sköta barnen, (bör tilläggas att det är enklast så för jag går så in i det jag gör att jag inte vet av tid och rum)

Nå jag sagt och gjort jag satte i gång, men stora A tyckte förstås att det såg så kul ut så hon ville vara med. Å en stund gick det riktigt bra. Hon tittade på och fick lite socker massa att pyssla med hon också. Men plötsligt så jag att hon sitter under köksbordet och gör någonting, gissa vad hon gjorde? Jo hon sitter och klipper sönder min nya duk=(

"Jag vill åsså ha en du till mina gäster... "Säger hon då jag frågar vad hon gör!! Bitar av min duk NÄ Tro inte det!!!

Nå tårtan blev klar och allt var frid och fröjd, nä jag var nog ganska arg men vad gör man.
Som min pappa brukar säga " det är rart med barn"

Den varma smörgås tårtan åt vi i vanlig ordning upp innan den fastnade på bild men jag skall bjuda på receptet i att annat inlägg som plåster på såren.
Men här kommer i allafall lite bilder på tårtskrället


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar