Buzzador

lördag 26 februari 2011

1årskalas del 2

Hej
Här fortsätter förberedelserna inför kalaset i morgon.
I dag har jag bakar själva kakan och gjort fyllningen.
Det blir jordgubbsmousse och dumlegrädde som fyllning.
Som garnering har jag tänk ge mig på Barbapappa med familj.
Får se om jag tagit mig vatten överhuvudet, men jag tycker om att utmana mig själv.
Och det där med tårtbakningen (garneringen) är liksom nästan det roligaste med att ställa till kalas.

Om man bortser från de tidiga morgnarna och det fakta att jag inte kan baka skulle jag jätte gärna jobba som konditor. Men nu har jag hittar ett nytt tårta recept som jag lånat från bloggen Linda Runn. Och utseende mässigt ser det så här långt bra ut. Får återkomma till hur den smakar.

Ytterligare skall här idag göras en Varmsmörgås tårta a la Jessica. Den har liksom blivit en personlig favorit. Och gästerna som sist fick smaka på den slukade varenda smula så det tar jag som ett bra vitsord.
Kanske jag skulle hinna få en bild denna gång innan den är uppäten.

I går var tösens "riktiga" födelsedag. Firade med sång, packet och ballonger i massor.
På posten kom världens sötaste vantar från flickornas moster i Norge och kort fick hon också.
Från oss fick hon en egen Baby Born och stora syster bidrog med lite kläder år dock babyn.

Nu måste jag återgå till arbetet.
En skön lördag önskas här från 11an.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar