Buzzador

söndag 11 december 2011

Julbocken

Hej
Ute på trappan börjar det också dyka upp en del julpynt. En krans av enris med en röd rosett hänger på dörren. I flera år tillverkade jag och mina systrar kransar till hela tjocka släkten. Men nu är det flera år sedan sist. Vi fick liksom lite "kramnskrabbis". Inte ens den här till vår egen dörr har jag gjort själv. Den köpte jag på en julmarknad vi var på i lilla julhelgen.

Julbocken som så ståtligt står bredvid trappan har jag i allafall gjort själv, vad vore jag för pusselgalning annars. Bilden är inte den bäst med mörkret höll på att ta oss och snön vräkte ner. Om du vill göra en egen så finns det en bra beskrivning på bloggen vita rosor och förgätmigej
Den som tittar noga ser att vår bock ser att den har det lite kallt om etta bakbenet men riset och tiden tog liksom slut där.


Den stora baljan med enris och annat ris i har jag visat förr men den var så din med snö i. Mera julpynt kommer snart. Trevlig tisdag på er

OBS Kom i håg att skriva en kommentar och berätta vad du vill läsa om så deltar du i tävlingen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar